Kampaania tõstab esile vanemaealisi töötajaid

Eile algas sotsiaalkampaania „Vanus on väärtus“, mis tõstab esile vanemaealisi töötajaid ning aitab positiivsete lugude abil tugevdada nende eneseusku ja motivatsiooni.

Samuti on üheks eesmärgiks julgustada tööandjaid ja ühiskonda märkama ning tunnustama kogemuste ja elutarkusega töötajaid.

Kampaania käigus jagab oma kogemusi neli vanemaealist inimest: osalise ajaga töötav Svea, ventilatsiooniinsener Aivar, aktiivset elu nautiv raamatupidaja Anne ning muusik ja meelelahutaja Jaan.

Sotsiaalminister Tanel Kiige sõnul on vanemaealised töötajad sageli tööturul põhjendamatult kehvemasse seisu sattunud ning tihti on selles oma osa ka eelarvamustel, mis takistavad vanemaealiste töötajate kogemuste paremat kasutamist. Uuringud näitavad, et vanemaealised võtavad tegelikult vähem haiguspäevi ning oma pika karjääri jooksul on neil sageli tulnud koolitustel käia või ümber õppida. Seega on nad uute teadmiste omandamisel igati motiveeritud ja võimekad.

Kampaania käigus tutvustatakse ka ülejärgmisel aastal jõustuva I samba pensionireformi muudatusi, mis toetavad pikemat tööturul olemist. Nimelt saab inimene edaspidi ise otsustada, kui suure koormusega ta soovib töötada ning millal pensionile minna ja mis mahus pensioni saada. Muudatuste kohaselt on võimalik nii esimese kui teise samba pensioni saamist ajutiselt peatada ning alustada sellega taas sobival hetkel. Lisaks muutub pensioni arvestamise valem, mis muudab pensionid tulevikus võrdsemaks.

Sotsiaalkampaania „Vanus on väärtus“ fookuses on töötajad alates 50. eluaastast, tööandjad ja laiemalt kogu ühiskond ning see toetab pensionireformi muudatuste elluviimist.

Sildistatud

Raadio Rapla

Tre raadio Rapla

Current track
TITLE
ARTIST

Background